Dragoste și moarte … în mahala se iubește repede și se moare ușor


Cu ceva timp în urmă am realizat o serie de interviuri prin care vă prezentam poveștile personajelor ce locuiau în “casa cu nebuni” din mahalaua cu nume rușinos…

După interviurile cu: Iacov copilul prizioner al mahalalei, Fanacare își petrece copilăria cu Iacov și împarte cu  el toate anotimpurile, pe maidane și în casă și cu Maro grecoaica frumoasă care suferă pentru păcate de la care nu se poate opri…. astăzi stăm de vorbă cu Fane, pușcăriașul tânăr din Cotroceni.

„Dragoste si moarte, altceva nu există pe lume!”  În mahala se iubește repede și se moare ușor.

_N5A9613-1

  1. Este Casa cu nebuni o altfel de pușcărie?

Libertatea își are limitele tot în libertate, da, este într-un anume fel o pușcărie, casa aceasta cu nebuni, o pușcărie cu pereți invizibili de nepătruns, costruită din viermuiala noastră de zi cu zi, omul sfințeste locul!

  1. Dragoste și moarte. Mai există altceva în lumea voastră?

Pentru mine nu, privesc situația în ansamblul ei, în această pușcărie lumea stă suspendată pe un pod drept construit între 2 culmi, eu vânez culmile. Pentru ceilalți de pe aici spațiul dintre dragoste și moarte e plin de întâlniri, îi unește frica de iubire și frica de moarte.

După cum îi ziceam și lui Ivan: Dragoste și moarte, altceva nu există pe lume!

  1. Ce te ține în Casa cu nebuni?

Trecutul, în primul rând trecutul pe care încerc să-l readuc la viață, prin dragostea ce-i port Salomiei. Încerc să fiu cel de ieri gata să mă lupt până la sânge, apă pentru o dragoste adevărată. De asemenea simt că locul acesta pârjolit are nevoie de mine ca de apă, dreptate pe aici nu face nimeni, încerc, din când în când să fac ce pot.

Alt motiv este stilul de viață de aici, îmi plac extremele și locul cel mai potrivit pentru mine este locul unde există numai dragoste și moarte.

  1. Privind în tine… mai vezi vreun copil?

Rareori, dar da, mi se întâmplă când îi văd pe Iacov și Fana ținându-se în brațe în gara pustie și rece, îi văd ca pe două lumini în intunericul rece de aici, iar lucrul acesta gâdilă copilul din mine, durează puțin dar este un sentiment minunat, este dragoste.

  1. Privind la cei din jur… vezi destine implacabile sau opțiuni nefericite?

Nu sunt în măsură să judec pe nimeni, dar dacă mă uit atent în jurul meu văd niște oameni încorsetați de propriul destin până la sufocare, dar după cum ziceam nu vreau să judec pe nimeni mai ales că și eu, ca toată lumea, am corsetul meu ce într-o zi mă va sufoca așa cum unii șerpi își sufocă prada, cu toții ne urmăm destinele așa cum își urmează fluviile cursul, implacabil.

  1. Are cineva dreptul să vă judece?

Cât timp suntem în viață, nu! Nimeni nu are voie să judece nebunia de aici pentru că nimeni, în afară de noi cei care trăim în casa cu nebuni, nu o cunoaște. Omul ce nu cunoaște nu poate judeca, vorba filosofului!!

  1. Cu ce cuvinte ar începe spovedania lui Fane Pușcăriașul?

Iartă Doamne nesăbuința mea, dar nimic din ce-i omenesc străin nu-mi este, iartă-mi fărădelegile, greșelile, patimile, vărsarea de sânge, defectele, și de tot ce-i omenesc Tu doamne mă dezbracă, să pot fi în fața ta așa cum aș vrea să fiu curat, liber și sincer, nu așa cum sunt, împovărat de atâta carne omenească! Amin!

Personajul FANE este interpretat, în spectacol și interviu :), de Nicolai Popescu.

CASA CU NEBUNI

Sâmbătă, 11 noiembrie și duminică, 12 noiembrie ora 19.00 –

Programul complet pe http://www.masca.ro 

Biletele pot fi achiziționate ONLINE de pe http://www.masca.ro sau de la casa de bilete a teatrului.

Scrie un comentariu

Din categoria Fără categorie

Lasă un răspuns

