Maro, un suflet rătacit


Continuăm seria de interviuri cu personajele ce locuiau în ,,casa cu nebuni” din mahalaua cu nume rușinos.

Astăzi stăm de vorbă cu Maro – grecoaica frumoasă adusă de Tino în mahala.

… Sunt fericiri așa de mari, că țipă în noi ca păsările de noapte…Sunt fericiri pe care tu niciodată n-ai să le înțelegi, surioară. Eu, care am crescut între mare și cer, în pustiul țărmurilor, nu-i de mirare să par o ticăloasă pentru cumințenia ta de femeie ca oricare alta, iubită la timp și mereu la fel, azi ca și acum zece ani, mâine ca și peste zece ani. ( Maidanul cu dragoste- G. M. Zamfirecu)

_N5A8703-1

  1. Cine este Maro?

Maro este un suflet rătacit. Maro nu se simte ”acasa” aici. Maro este dor și dragoste, este nisip și mare, este fierbințeala soarelui și adierea vântului în dupamiaza călduroasă pe malurile Candiei.

  1. Ce taine ascunzi?

Este dorul de Candia. Un dor apăsător.

Tino m-a salvat, m-a scos din „infern”. Totuși din când în când mă readuce acolo. Ca să nu uit de unde am plecat. Îl urăsc pentru asta. Până să îl întâlnesc pe Ivan, credeam că el e statueta din nisip pe care mi-am construit-o singură, cândva, pe tărmul Candiei, dar nu e el și asta mă întristează.

  1. Căsnicia cu Tino este una apăsată de taine greu digerabile. De ce și din pricina cui ai îndurat maltratarile lui Tino?

Tino este mirele meu dintâi și va rămâne mirele meu. Îl iubesc și nimeni nu o să știe să mă iubească vreodată ca el. El martirizează în mine tinerețea pe care nu mi-o poate oferi el. Fiecare palmă a lui îmi redă sufletul. Mă vindecă. E ca o baie rece, înviorătoare și necesară.

  1. Care sunt fericirile pe care sora ta, Salomia, nu le înțelege?

Când trăiești între mare și cer, în pustiul țărmurilor și strigă în tine un dor imens, neînțeles, te simți liberă și fericită. Așa am trăit eu. Eu mi-am făurit un paradis. Poate că acest paradis nu este decât o vale a plângerilor. Și ce dacă? În mine a țipat bucuria lui Eros. Poți trăi fericiri atât de mari care țipă în tine ca răcnete de durere.

  1. Ce reprezintă Ivan?

Ivan e statueta din nisip însuflețită de Eros. El e copacul spre care am privit de multe ori cu un dor nelămurit în suflet. Am înțeles când l-am văzut că l-am căutat și l-am așteptat mult timp. A venit prea târziu. El e mirele meu dintr-o altă viață. Îmi apăr destinul. Așa mi-a fost scris. Ivan e singura speranță a mea care nu mi-a fost dat s-o trăiesc. Nu aici. Nu acum.

  1. Urăști sau iubești?

Iubesc tot ceea ce este și ar putea fi. Urăsc tot ce este și nu poate fi schimbat.

  1. În care viață l-ai fi ales pe Ivan?

Nu eu. Viața l-ar fi ales pe Ivan. Dar ea nu a vrut. Încă nu. Eu aștept. Noi trăim și murim așa cu ne este dat. Și nu putem face nimic ca să schimbăm asta.

Personajul MARO este interpretat, în spectacol și interviu :), de Cristiana Savu.

CASA CU NEBUNI

Sâmbătă, 11 noiembrie și duminică, 12 noiembrie ora 19.00 –

Programul complet pe http://www.masca.ro 

Biletele pot fi achiziționate ONLINE de pe http://www.masca.ro sau de la casa de bilete a teatrului.

Scrie un comentariu

Din categoria Fără categorie

Lasă un răspuns

