Actoria este o oglindă


,,Viaţa de actor este o viaţă foarte complexă, treci prin foarte multe stări şi trăiri la fiecare spectacol…..Pentru mine teatrul înseamnă o eliberare,,

 

378396_211432698926917_573464437_n

Cine este Cristina Panait? De ce ai ales să iei calea actoriei, ce iți place să faci când nu repeți pentru un rol?

Am știut că vreau să fac actorie în momentul în care o actriță mi-a arătat un moment din spectacolul ei cu clovni. Am privit cu o curiozitate și un interes pe care nu le simțisem pentru niciun alt domeniu. Sincer, aș fi vrut din tot sufletul să prelungesc acel moment magic. În aceeași seară i-am spus mamei că vreau să aud gongul de început de spectacol din spatele cortinei, iar nimic nu o să mă împiedice să fac asta: „Vreau să fac teatru!  Dacă nu vrei să vii cu mine, mă duc singură!” Mama mi-a zâmbit și mi-a acordat toată încrederea. Ea este în continuare cel mai mare susținător al meu.

Mă dedic teatrului cea mai mare parte din timp. Am o imaginație foarte bogată și mă joc cu gândurile în timpul meu liber. Atunci când nu repet pentru un rol încerc să fiu „om mare”. Îmi place să gătesc.

Dintre toți oamenii cu care ai avut contact în lumea actoriei (profesori, regizori, actori s.a) despre care poți spune că te-a influențat cel mai mult și de ce?

Sunt multe persoane care m-au influențat. În prima etapă am avut profesori care m-au îndrumat, mi-au dat primele repere actoricești și au fost alături de mine. A doua etapă începe cu toată încrederea pe care am primit-o din partea domnului Mălaimare și șansa de a juca alături de actorii teatrului față de care am un respect enorm.

Șansa pe care am avut-o eu este unică și nu pot decât să le mulțumesc persoanelor care au fost alături de mine.

Dacă ai fi să asemeni actoria cu ceva, ce ar fi?

Actoria este o oglindă. Fiecare om care vine să vadă un spectacol poate găsi asemănări destul de puternice între sentimentele lui și sentimentele personajelor care își spun povestea.

 Ce înseamnă teatrul pentru tine?

Pentru mine teatrul înseamnă o eliberare. Când repet sau joc un spectacol mă detașez cumva de realitate și intru în altă dimensiune. Acolo unde problemele se rezolvă și sentimentele sunt sincere.

 Ce anume te ajută în construirea unui rol, cum îl creezi? Prepoderent rațiune sau preponderent simțire?

Îmi place să îmi creez o poveste amănunțită a personajului. Iar pentru a-l crea mă folosesc atât de rațiune, cât și de simțire. Asta pentru că avem nevoie de rațiune pentru a creiona povestea personajului, apoi simțirea dă viață acestuia.

Pentru un actor, trupul este propriul instrument și trebuie să și-l păstreze ca atare. Cum ai grijă de acest „instrument de lucru”?

Eu lucrez în ideea dură, dar uneori folositoare: „Dacă nu doare înseamnă că nu fac bine”. Mi-am testat limitele de multe ori pentru a reusi să fac anumite lucruri. Iubesc dansul așa că încerc să modelez defectele trupului meu prin dans. Mișcarea prin dans face bine nu doar trupului, ci și sufletului.

 

Lasă un comentariu

Filed under Fără categorie

Lasă un răspuns

