Lăsați-vă toate grijile că nu e timp, că nu sunt bani și veniți să zâmbiți și să vă delectați eliberându-vă cu noi, prin noi.


M-am născut într-o familie numeroasă,  având trei băieți probabil că a zis să aducă pe lume o fată și să nu rămână soacră cu „trei nurori”. Încă din copilărie am făcut sport de performanță: scrima, un sport care conturează caracterul aș spune. M-au preocupat deopotrivă desenul și sculptura, iar treptat mi-am descoperit pasiunea pentru citit. Am descoperit o lume nouă și am început să visez, am simțit o puternică dorință de a evolua constant și de a trăi prin intermediul acelui imaginar descoperit prin fiecare lectură. Cred că procesul și dorința de a deveni actriță fac de fapt parte dintr-un destin pe care l-am descoperit pe parcurs. La început nu am vrut să ies în evidență și astfel, în clasa a 11-a, am cunoscut un domn păpușar care, în Casa de Cultură „Mihai Eminescu”, juca spectacole pentru copii. Am intrat în trupa dansului apoi am dat la UNATC „I. L. Caragiale” și am absolvit facultatea Secția Păpuși-Marionete. Am jucat în case de cultură, în asociații pentru copii defavorizați și bolnavi, pe scena Teatrului Țăndărică, la fostul Teatru Rapsodia și, din 2005 am venit la Teatrul Masca și în prezent joc aici.

46685_127369633977896_5228255_n

 Ai început ca actori de păpuși…

Un actor capabil să manipuleze toate sistemele de păpuși și marionete trebuie să posede cu desăvârșire arta actorului dramatic. Acesta este principiul de bază în care cred. Personal, am ales să mă îndrept către teatrul dramatic pentru a mă dezvolta și pentru a-mi descoperi noi mijloace de expresie corporală, conflict și acțiune scenică.

Personajul care aș bea o cafea plină de întrebări

Sunt multe personaje pe care le-aș invita la o cafea, iar cu multe dintre ele aș comunica din priviri. Dar dacă ar fi să aleg doar unul, acela ar fi Puck, din Visul unei nopți de vară de William Shakespeare. „Spiridușul” vesel, deși numele derivă din puca însemnând diavol. E personajul care aranjează și slujește cum crede el de cuviință, iar eu îl percep ca o provocare: pe de o parte l-aș juca pe scenă, pe de altă parte aș vrea să-l joc și ca păpușar.

Spune-ne câteva cuvinte despre actorie și despre talent.

Te naști cu talent, dar ai de parcurs în viață un proces de evoluție, de dezvoltare, un proces pe care îl faci doar crezând în propriile puteri și abilități. Calitățile actorului țin de o disciplină și o igienă a meseriei și e nevoie de mult auto-control. Actorul trebuie să fie sincer, să aibă o minte trează și discernământ. Un actor nu trebuie să se plictisească, în momentul în care ești comod și multumit atunci evoluția ca artist încetinește, se oprește. Actorul devine mediocru și formal, iar spectatorul simte distanțarea față de întreaga reprezentație poate. În final, actul artistului își pierde credibilitatea. Îmi vine în minte acum o expresie a lui Peter Brook în franceză „Le diable c’est l’ennui” – „Diavolul e plictiseala”. De aici mergi doar în jos și nu mai poți urca. Educația, facultatea adică, e importantă pentru că întâlnești mentori ,  cunoști o sumedenie de profesori, artiști, dar trebuie să fii dispus să înveți de la toți aceștia. Profesorul te ajută să înveți să-ți faci tu un drum inițial, dar de tine depinde calea pe care o urmezi. Cred că ține de dorință, curiozitate, dragoste de meserie și de o dedicare neobosită față de pasiunea de a fi actor.

Ai un mesaj pentru public?

Hai la teatru! Lăsați-vă toate grijile că nu e timp, că nu sunt bani și veniți să zâmbiți și să vă delectați eliberându-vă cu noi, prin noi. Un teatrul altfel pe care îl găsiți doar la unicul Teatru Masca.

Lasă un comentariu

Filed under Fără categorie

Lasă un răspuns

