Alina ,, după fiecare porție de artă s-ar putea să vezi lucrurile altfel,,


„…am rămas uimită de ceea ce se întâmpla acolo. Am văzut o largă paletă de exprimare artistică, lucrată mult, profesionist, cu secvențe din toate: actorie, muzică, dans, jonglerii ș.a.”

alina

Alina Bondoc este absolventă a Universității de Arte „George Enescu” Iași, specializarea Muzicologie, actualmente doctorand, anul III și masterand la Universitatea „Hyperion” București, secția „Arta actorului”. A urmat cursuri de Canto clasic cu soprana Mariana Nicolesco și un curs de Management cultural cu Ioan Holender. Totodată, desfășoară activitate didactică în sfera învățământului preuniversitar, începând cu anul 2011. Colaborarea cu Teatrul Masca a început în 2016.

Ne poți spune câteva cuvinte despre tine? De unde vine pasiunea pentru actorie?

Este poate, cel mai greu răspuns. Pentru că aș putea să mă refer la partea de studii, pregătire profesională, însă atunci când ajungem să vorbim cu adevărat despre noi, cine suntem, se poate să întârziem în căutarea unui răspuns complet. Așadar, pentru a puncta obiectiv, voi spune că am absolvit studii universitare în domeniul muzical, la Universitatea de Arte George Enescu Iași, în orașul natal și locul care mi-a dăruit primele orizonturi artistice și culturale.

În dorința de a-mi contura un traiect în domeniul artistic și a avea conexiune cu actul scenic creator, am ales să îmi îndrept pașii către București. Aici, pe lângă bucuria de a educa tinerele generații în cunoașterea muzicii, în calitate de profesor în mediul preuniversitar, am primit șansa de a-mi descoperi capacitățile în actorie.

Prima experiență de acest tip a fost întâlnirea cu personajul numit: Cântăreața de operă.

Voi spune doar că a fost o experiență extraordinară iar la acest fapt au avut rol definitoriu îndrumările oferite de domnul Mihai Mălaimare, în coordonarea regizorală a momentului de statuie vivanta, cât și cursurile de tehnică și antrenament specializat, realizate de actorul Eugeniu Fetescu.

Închei prin a spune că nu am schimbat registrul, ci am mers mai departe, dincolo de sunet și cuvânt, către frecvențele ce nu de puține ori ne depășesc câmpul audibil, pornind din lumea muzicii, către actorie. Cine știe? Poate că lecturile personale, care adesea au depășit spațiul artei sonore sau beletristicii, au creat un culoar, o linie de destin pe care m-am aflat din mers, după o chemare din alte dimensiuni.

Așadar, nu am făcut referire la „pasiune”, ci la o căutare lăuntrică și la ceea ce cred că este un mod de a fi, de a exista.

Cum este viața pentru un tânăr actor în România?

Un om care trăiește și „se hrănește” cu oricare dintre arte, în spațiul actual românesc, are de întâmpinat certe dificultăți. Nu ar avea rost să le numesc. Le cunoaștem… Însă ținând cont de tezaurul istoric oferit de generații la rând, ne putem preocupa mai mult de propria perfecționare, de dorința publicului, accentuarea valorilor și de rolul artei în viața fiecăruia.

Altfel spus, viața pentru un tânăr actor este o căutare continuă și trebuie susținută de comunicarea cu publicul: în sala de spectacol, prin mijloacele mass-media dar și prin comunicarea directă, de la om la om.

De ce ai ales să lucrezi la Teatrul Masca?

Teatrul Masca a fost pe lista de teatre din București, pe care le-am vizitat, într-un tur de spectacole, văzute în timp record, în primul an de locuit în capitală. Îmi amintesc de acel moment pentru că, vă recunosc cu toată sinceritatea, am rămas uimită de ceea ce se întâmpla acolo. Am văzut o largă paletă de exprimare artistică, lucrată mult, profesionist, cu secvențe din toate: actorie, muzică, dans, jonglerii ș.a.

Am fost acel spectator care pleacă acasă cu bucuria că a zărit o oază creatoare.

Timpul mi-a așezat pașii către Teatrul Masca printr-o întâmplare stranie, pe care o voi relata cu o proximă ocazie.Poate că totul e alegere, însă e o alegere bilaterală, care ne depășește înțelegerea și puterea, chiar dacă am crede că doar noi alegem.

Cum crezi că se formează gustul tinerilor pentru teatru – nu pentru actorie, ci pentru a aprecia un spectacol, ca spectator?

Pentru a aprecia, mai întâi trebuie să cunoști, să îți creezi o scară de valori, coordonate istorice și culturale.

Dacă nu există o sete de cunoaștere și contact viu cu artele spectacolului, cred că trebuie să venim în întâmpinarea tinerelor generații, într-un mix de clasic și modern, prin proiecte interactive, care să le trezească interesul pentru artă în general și pentru teatru, în particular.

Se poate, dar este vorba despre un demers fără întreruperi, în pas cu evoluția tehnologică.

Există laturi ale tale neexperimentate încă artistic?

Desigur. Cred că mereu va rămâne ceva de experimentat și numai așa pot evolua, pentru a fi cu adevărat un făuritor de artă, în diversele ei forme de manifestare.

Ce mesaj dorești să adresezi publicului?

Iubite prieten, vreau să te invit la teatru. Poate îmi vei spune că timpul nu îți permite întotdeauna, dispoziția si grijile, însă după fiecare porție de artă s-ar putea să vezi lucrurile altfel. S-ar putea să te regăsești pe tine și știi… meriți (!) și numai tu poți să-ți oferi această bucurie. Ne vedem la teatru.

 

Lasă un comentariu

Filed under Fără categorie

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s