Am fi putut da un alt titlu, dar cel mai bun este: AUREL SORIN SANDU!


Actorul este un artist care sculptează în zăpadă.

Lawrence Barret

Comedia înseamnă muncă de laborator, înseamnă farmacie. Un fir de praf in plus sau prea puțin dintr-un anume ingredient, și totul s-a dus de râpă, iar teatrul nu mai este antidot.

Mihai Mălaimare

14359585784_84858f0d75_z

Aurel Sorin Sandu – la work-shop-ul pe care l-a susținut în cadrul Zilelor Teatrului Masca 2014

Legătura dintre cele două afirmații este complexă și în același timp la fel de limpede. Efortul actorului de teatru poate fi splendid dar este și efemer. Pentru că toată energia sa se consuma acolo, în fața publicului, pe loc, în acea secundă de grație în care gestul, expresia sau tonul lui sunt conform rețetei sau nu. Fiecare clipă de pe scenă este irepetabila și tocmai în aceasta stă valoarea ei. Atunci, la acea replică, sau la acea grimasă, sau la acel pas, actorul cu adevărat mare trebuie să fie în rol, nu cu 2 secunde înainte sau după, altminteri totul este în zadar.

De aceea un rol mare nu se poate niciodată construi în tușe groase ci numai prin lucrătură în filigran, prin sculptură neîntreruptă în zăpadă🙂

15065030907_3f309abf58_z

În VICLENIILE LUI SCAPINO, cea mai recentă premieră a Teatrului Masca, Aurel Sorin Sandu face un asemenea rol – consistent, rotund, egal cu sine de la un capăt la celălalt al spectacolului, permanent în deplin control asupra personajului. Și atenție, nu este un personaj deloc la îndemână – un bătrân avar și ușuratec la minte, care ajunge să pună în balanță banii și viața propriului copil, scornind în cele din urmă destule resurse de omenie pentru a face alegerea corectă, și toate acestea în mijlocul unei cavalcade de incurcături și împletituri pentru că, DA, vorbim de o comedie și vorbim de Moliere!…

15228594766_f753d92fa9_z

… iar comedia este farmacie, vă amintiți! Cel mai mărunt gest trebuie să fie perfect, altfel umorul se transformă în penibil!

Și pentru a savura pe deplin rolul lui Aurel din această comedie, și a pătrunde cu adevărat în creuzetul acesta care înseamnă facere și prefacerea unui actor, vă propunem o altă experiență! Vă propunem să il vedeți pe Aurel într-un cu totul alt gen de rol, in ROMEO ȘI JULIETA. Pentru a calcula cu adevărat energia risipită într-o comedie fabuloasă, merită să îl vedeți în rolul tragic din ROMEO ȘI JULIETA. Aparent, vorbim de două spectacole total diferite. Le unește un singur lucru însă – filigranul. Acea lucrătură în miniatură din comedie, devine infinit mai precisă în ROMEO ȘI JULIETA, unde gestul rămâne suveran! 

13992692726_d8d798239f_z

ROMEO ȘI JULIETA este o punere în scenă a celebrei povestiri într-un mod pe care numai la Masca îl puteți gusta – prin gest și mișcare. Aici, personajul nu se mai dilată în cuvinte, nu se mai diluează în aparenta libertate a textului. Aici, actorul este în sine replica, timp de un ceas suspendată dement între gestul anterior și gestul următor, ancorat tulburător în precizia gestului prezent – gestul semnificativ.

Iar Aurel reușește și in rolul lui Tybalt din ROMEO ȘI JULIETA același joc susținut și precis, deși de o cu totul altă factură. 

Vă așteptăm in acest sfârșit de săptămână, duminică de la ora 19.00 la un spectacol în care actorii nu respiră decât la final, după singura replică aleatorie într-un mecanism incredibil de precis. Acea replică o reprezintă aplauzele!

14016267394_6e9dc0b1eb_z

Lasă un comentariu

Filed under Fără categorie

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s