1992 – Lungul drum al teatrului către voi


Următorii doi ani de la înființare au însemnat alte premiere, o Scoală de teatru gestual pentru copii și sustinerea unor conferințe, în America (10 orașe americane), despre teatrul de gest, pantomimă și expresie corporală, dar și o lovitură grea: pierderea sediului din strada Amzei.

Lipsa unui spațiu propriu de repetiții nu și-a pus însă amprenta pe calitatea spectacolelor care au început să fie jucate tot mai mult în aer liber, gratuit, dar mai ales în afara țării, în Franța, Egipt, Turcia, Bulgaria, Albania, Ungaria, Luxemburg, Macedonia și Statele Unite. Tot mai multe locuri din țară au devenit scene pentru actorii teatrului care au început astfel să-și prezinte spectacolele în școli, licee, case de bătrâni sau pe stradă.

martie, 1992 are loc  o nouă premiera “A MURIT MOARTEA, MĂI!”, inspirat de proza lui Ion Creangă. Spectacol ce obține în cadrul Festivalului de Teatru Experimental – Cairo,Egipt  marele premiu al Juriului și Premiul pentru interpretare masculină.

1 iunie, 1992 – După doi ani de activitate, timp în care publicul abia se obişnuise cu noul teatru şi învăţase drumul spre acesta, în strada Biserica Amzei nr.5-7, Teatrul MASCA rămâne fără sediu, datorită unor grave erori judiciare şi a dezinteresului arătat de Ministerul Culturii. Toate acestea, în ciuda succeselor pe care teatrul le obţine în acest timp în ţară, dar mai ales în turneele peste hotare, unde face să se vorbească despre România şi cultura românească în termeni foarte elogioşi.

3388744521_63550eee5b_z

septembrie, 1992  În urma unor repetiţii desfăşurate în condiţii total improprii – numai nopţile, într-o sală de clasă a liceului “Sf. Sava” – la cel de-al doilea turneu în Egipt, la Cairo şi Alexandria, trupa este din nou încununată de un mare succes de critică şi de un alt premiu urmat apoi de un turneu în Slovacia la invitaţia personală a Ambasadorului acestei ţări la Bucureşti, un fidel spectator al companiei MASCA.

septembrie-octombrie, 1992 – Lipsită de posibilitatea de a repeta, fără şansa de a putea susţine spectacole în faţa publicului pe care îl cucerise în cei doi ani de la înfiinţare, trupa teatrului ia hotărârea de a organiza, în semn de protest faţă de indiferenţa autorităţilor – Ministerul Culturii şi Primăria Capitalei, o stagiune în aer liber, de două săptămîni, în Piaţa Victoriei, vizavi de Guvernul României.
În presa vremii apar articole despre acest protest inedit, iar manifestările de simpatie oferite de publicul bucureştean vor rămîne în memoria celor care au dormit în stradă şi au jucat impecabil, zi de zi, la orele 13.00, timp de 15 zile, spectacole în aer liber.

Declarație Greva

de văzut după DECLAȚIE – finalul spectacolul MEDIEVALE

3379086418_f0a4e15c60_z

 noiembrie, 1992 – Teatrul MASCA obţine, prin Hotărîre de Guvern, în administrare clădirea din strada Biserica Amzei 5-7, Hotărâre care nu va fi niciodată pusa în aplicare datorită unor grave abuzuri ale justiţiei române.

decembrie, 1992 – În ciuda acestor greutăţi pe care le întîmpină în România, trupa Teatrului MASCA este din nou invitată, pentru o lună, în Franţa cu un spectacol de clovni în colaborare cu o trupă similară din Franţa. Premiera “CORABIA CLOVNILOR” are loc la Strasbourg în faţa a peste 5000 de spectatori. Printre oraşele în care Teatrul “MASCA” a evoluat se numără şi celebrul Cannes, unde reprezentaţia a avut loc chiar în sala în care se decernează premiile celebrului festival de film.

3468126022_349ced0d84_z

 

Lasă un comentariu

Filed under Fără categorie

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s