Astăzi am omorât-o. Povestea s-a sfârşit.


Îmi amintesc că am scris o povestire care se numeşte INTRUSA. Doi cuţitari, doi fraţi omoară o femeie pentru că sunt geloşi unul pe altul. Singurul mod de a scăpa de ea era să o înjunghie cu cuţitul. Ajunsesem la ultima propoziţie. Mama mea scria după dictare. Şi-i displăcea total. Se săturase până peste cap de cuţitari şi de cuţite. Ajunsesem tocmai la momentul în care fratele mai mare trebuia să îi spună celui mic că înjunghiase femeia în acea dimineaţă. Sau o strangulasem, nu mai ştiu – de ce să intrăm în detalii macabre? Trebuia să spun asta, dar nu găseam cuvintele potrivite. I-am spus mamei:” Cum naiba poate s-o spună?”. Ea mi-a răspuns:”Lasă-mă să mă gândesc.” După un timp, mi-a spus dintr-odată: “Ştiu ce-a spus”. “Atunci scrie”. Ea a scris şi eu am pus-o să-mi citească ce-a scris: “La lucru, frate. Astăzi am omorât-o”.

Povestea s-a sfârşit. Mama a devenit într-un sens, unul din personajele din povestire. Mi-a dat cuvintele cheie pentru povestirea INTRUSA, poate cea mai bună povestire a mea – sau poate singura povestire pe care am scris-o vreodată.” (Conferinţe, martie 1980, Jorge Luis Borges)

Această prezentare necesită JavaScript.

Spectacolul Intrusa” – Joi 5 decembrie, ora 19.00 – este inspirat de o povestire a J.L.Borges care apreciază că “Intrusa” este cea mai bună povestire a sa.

intrusa 4

Lasă un comentariu

Filed under Fără categorie

Lasă un răspuns

