Să redescoperi, să creezi, să te bucuri. Marturie.


Personal, a fost o imensă bucurie existența acestui proiect în parcursul meu atât profesional, cât și afectiv. Am avut marea șansă să pot juca alături de fiica mea pe scenă și nu pe orice scenă, ci pe una iubită enorm unde se împletește într-un mod armonios profesionalismul și pasiunea. Dezvoltarea artistică a fiicei mele în stilul teatrului și sub amprenta domnului Mihai Mălaimare este un mare câștig pentru ea ca viitor actor, câstig ce îl răsplătește la rându-i prin multă muncă și dăruire.

Am început repetițiile la “Militarul fanfaron” cu o mare dorință de a juca comedie, ca o descărcare energetică. Veneam din încărcata și zbuciumata lume a lui Marquez, în spectacolul “Țara unde  Îngerii vin degeaba”, jucând soția politistului.

Personajul  Acroteleutia, curtezana ce îi face cu dibăcie alături de Milphiddipa și de ceilalți farsa fanfaronului Pirgopolinice, nu are o prezență scenică deosebit de amplă, dar cu toate acestea contribuie determinant la desfășurarea evenimentelor.

Din punctul de vedere al actorului care trebuie să dea viață acestui personaj, să-i creeze o structură interioară prin care publicul să-i poată valida acțiunile și totodată să-l identifice cu o ființă reală înzestrată cu rațiune și simțire, viziunea mea a evoluat de-a lungul repetițiilor în care am construit acest personaj.

La începutul drumului către personaj și spectacol primele perceptii au variat de la o anumită concordanță cu structura mea interioară la momente de contradicții și incertitudini în care acțiunile și gândurile personajului nu găseau în mine motoarele psihologico-raționale care le-ar fi putut reda justificarea necesară transpunerii lor în plan uman. Dar cum am convingerea că atunci când ne naștem, genetic ni se transmite toată informația universală, am găsit, căutând în mine, uleiul necesar pentru a unge aceste motoare.

         Drumul actorului de la lectură la premieră, de-a lungul celor 2 luni de repetiții, este miraculos, fascinant. Și în ce te privește pe tine ca actor, dar și văzându-i pe partenerii de scenă. Nu am lipsit de la nicio repetiție, așa că, sub ochii mei, au prins viață toate celelalte personaje. Am fost conduși cu precizie și finețe de ceasornicar de către domnul Mihai Mălaimare. Munca de creație alături de un profesionist cum este dânsul m-a determinat să îmi reevaluez propriile forțe și să aspir către mai mult. A fost și este în continuare o muncă de reînnoire a mijloacelor mele de expresie. Mi-am dat seama că această profesie neaprofundată este echivalentă cu navigarea pe o mare agitată fără busolă.

Munca de zi cu zi a actorului se poate asemăna cu antrenamentul sportivilor, un antrenament regulat care să le dea posibilitatea de a fi pregătiți ca în orice clipă să ia parte la o întrecere și să stabilească o anumită performanță. Astfel, consider că este important pentru profesia mea să înlătur mijloacele și procedeele uzate, devenite banale, și să descopăr mijloacele mai expresive în mișcarea scenică, în întregul arsenal interpretativ.

În prezent artă scenică are parte de o dezvoltare continuă, evolutivă și cred că actorul are astăzi oportunitatea de a-și îmbogăți interpretarea la nivelul cel mai înalt de profesionalism.

Lăsând teoria la o parte ”jocul e să joci”. Să redescoperi, să creezi, să te bucuri.

Iulia Dumitru

MILITARUL FANFARON, Sâmbătă 6 aprilie, ora 19.00. 

Biletele le puteţi rezerva direct la casa de bilete (021.430.50.55) sau prin mail la rezervari@masca.ro .

8534430995_d206ebb00e

Scrie un comentariu

Din categoria Fără categorie

Lasă un răspuns

