Pentru că Gestul nu minte!


Textul este pretext! Aceste vorbe le aud măcar o dată studenții facultăților de teatru. Dar pretext pentru ce?! Pentru și mai mult text? Pentru variațiuni nesfârșite sau cantonări sfioase, atunci când e vorba de clasicii pe care ne este frică să-i ciuntim?

La Masca am spus NU! Aici am tăcut și în tăcere am căutat tot ceea ce poate exprima, tot ceea ce poate transmite, în lipsa cuvintelor. Și am găsit atât de multe mijloace, încât am realizat că lipsa cuvintelor nu este un handicap, ci, uneori, o necesitate. Am redus frazele la expresii ale chipului, propozițiile la mișcări ale trupului, cuvintele la priviri…am căutat în postura corpului, în modul în care o mână se tensionează, în jocul reflectoarelor, în nesfârșitele feluri în care ochiul poate clipi, în spasmul buzelor, în cele mai concrete elemente, până la zborul calculat al unor pălării! Și, în toate acestea ca și în multe altele, am găsit moduri de a striga, de cere, de a chema, de a plânge, într-un cuvânt – de a transmitefără cuvinte, doar prin gest! Nu ca un pretext, ci ca o soluție altfel! Și am rămas la gest…pentru că gestul nu minte!

Unul dintre spectacolele în care rezultatele acestor căutări se văd, este O SCRISOARE PIERDUTĂ, după I. L. Caragiale. Și, din câte se pare, căutările în acest caz au fost de succes, de vreme ce spectacolul a fost selecționat pentru reprezentații în cadrul Festivalului Național de Teatru.

Așa că, haideți alături de noi pe 3 și 4 noiembrie, de la ora 17.00, în sala mică a Teatrului Național București, să dovedim că îl putem cunoaște pe Caragiale și altfel, dincolo de cuvinte!

Această prezentare necesită JavaScript.

Scrie un comentariu

Din categoria Fără categorie

Lasă un răspuns

